Böcker <3

Hinner inte skriva något eget första inlägg eftersom bästa vännen Emilia gett mig ett uppdrag jag inte kunnat tacka nej till.
Uppdraget går ut på att skriva ett inlägg som hon bestämt tema till, och temat blev citerat direkt från facebook  " Du ska skriva om din kärlek till böcker. Alltså varför du älskar böcker och vad du (typ) "ser" i böcker," slut citerat.
Så min kärlek till böcker alltså:

Jag älskar,som så många andra böcker.
Jag har alltid varit en boknörd och hittar alltid en bok i bibblan och när jag väl tar mig tid till att läsa eller när jag hittar just Den boken så läser jag oxo ut den väldigt fort.
Jag är en sån person  som inte behöver lugnt runt sig för att kunna läsa (eller ja oftast iallafall :)) så jag har lätt för att komma in i en bok, det är just den biten jag älskar, att komma in i en bok, att utan att tänka på det leva i boken.
Har ni känt den här känslan när boken tar över en så pass att nästan det enda man bryr sig om är att få reda på vad som händer i nästa kapitel, att man i skolan går runt och tänker på vad som kommer att hända, om han tex verkligen kommer att dö där på slagfältet eller om någon kommer och hjälper honom, om hon kommer att välja att fly med sin älskade eller om hon kommer stanna.
Så känner jag ibland, när jag verkligen hittar en sådan är Bok och jag verkligen älskar den.
Det är som en drog att få känna den där känslan av att tillhöra boken/att leva i den.
Det var säkert inte den första gången jag kände så men det är en gång jag verkligen minns, det var när jag lånat "Eragron" på ljudbok hem och börjat lyssna. Det var nog första gången jag lyssnade på ljudbok och jag blev ganska snabbt helt fast.
Jag minns att jag när gick i skolan att jag tänkte ungefär så här:
"Liten stund till, när jag kommer hem ska jag äntligen få höra fortsättningen (!) gu vad jag längtar. Undrar om ........"
Nu är Arvtagaren (eragorn serien) en av mina absoluta favorit böcker <3
Just nu tycker jag inte riktigt att jag kan stå för det jag skriver, jag har inte läst ut en bok på säg en månad och jag är försenad med återlämning på bibblan men jag lovar det ska bli bättre :)


Kommentarer
Postat av: Emilia

Åhh. Gud vad bra skrivet!! Det här måste vi göra fler gånger! <3 :)

2009-10-19 @ 19:10:55
URL: http://majungen.blogg.se/
Postat av: Andrea

Jättebra skrivet, allt detdär stämmer exakt in på mig med ;)

2009-10-20 @ 19:36:27
URL: http://vbml.blogg.se/
Postat av: Bea

Ja, det stämmer helt in på mig också. ÄLSKAR BÖCKER 4-EVER!! ;)

2009-10-22 @ 19:50:48
URL: http://booksbybea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0