Vad har man mer att välja på?

BigBang......eller......Gud

Haha fantastiskt att jag ska börja skriva om sånt här på min blogg, men ja jag känner mig lite underlig idag så ja varför inte.
Som en människa vill man veta Svaren, vad skapade oss alla, varför finns vi och ja alla dessa frågor vi alla vet att alla vill ha svar på.
Jag har tänkt lite....
Den religösa delen av gjordens befolkning är i stort sätt redan avklarad, dom tror på att en "Gud" skapade världen och allt som tillhör den (eller vänta buddisterna Hur anser dom att vi skapades...Aja det vet jag inget om men ja det får jag ta och lära mig) inte för att det kan vara fel, det är väl igentligen ingen som vet. Iallafall så en annan del, och ja inte så liten del tror ju på BigBang den vetenskapliga förklaringen, men nu det jag ville komma till:
Vad tror resten på?
Eller räknas allt som beskriver hur vi blev till en religon, är isåfall BigBang en religon är räknas den inte som det bara för att den inte tar upp någon av det andra frågorna tex Vad är meningen med livet eller Vad händer efter döden.
Jag är inte religös på något sätt men ja jag har ändå svårt att tro på BigBang även fast jag inte har än bättre förklaring.
Jag tror att jag tror ( :) ) på evolution men "måste" man då tro på BigBang.
Allt här på jorden känns så genomtänkt, som om allt har en mening.
Jag menar titta bara på människo kroppen, det finns allt till för att göra så vi kan göra olika saker och allt hör ihop med varandra, bara vår egen hjärna är ju så fantastisk så det finns inte. Varför jag inte tror på BigBang är väl bara igentligen det här med ja skapandet av BigBang, skapades det av ingenting? När föddes Tid och Rum?
Igentligen kan jag hålla på hur länge som helst coh det rätta svaret är kanske att det inte finns något svar, så vad är det för ide att söka efter ett?....

Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha,asså mina pengar är egentligen slut för länge länge sen men jag har tagit ut min månadspeng liiiite i förväg :) Hoppas du älskar mig ändå, även fast jag kommer vara helt utfattig de kommande månaderna... :) Inga kaf'e besök på min bekostnad...tyvärr :(



Angående din text så älskar jag när du skriver sånt här!! Hihi :) Och om det hjälper dig lite så tror jag iallafall på mig själv...vad jag än tror är rätt enligt mig. Jag tror också på kommunikation och eftersom jag tror på det så tror jag också att det är rätt. Jag tror på kärlek, vänskap och mina medmänniskor :) Så om det hjälpte dig något vet jag inte men det är så jag tänker iallafall :)



ÄLSKADE DITT BREV FÖRESTEN OCH JAG BLEV HELT LYCKLIG I HELA KROPPEN!!!! <3 ÄLSKAR DIG!!



KOM HEM! <3

2010-01-16 @ 19:55:50
URL: http://majungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0