En låt

Jag lyssnar precis på Cat Stewens "Father and son" som jag lärde känna genom filmen "The boat that rocked".
När jag hittar en riktigt bra låt på tex youtube kan jag inte sluta lyssna på den, jag bara lyssnar på den om och om igen, och när jag äntligen byter så sitter jag (samtidigt som jag då lyssnar på en ny låt) och tänker på hur riktigt bra den Där låten var och så måste jag byta tillbaks igen.
Så är det just nu :)
Jag har aldrig varit bra på att lära mig låttexter, eller ja jag kan lära mig dom om jag verkligen försöker, att jag skriver ut texten från datorm och bara fokuserar på en låten, ändå kan det ta flera, flera dar innan den verkligen sitter och att jag kan lita på att jag verkligen kan den.
Jag har alltid varit så imponerad av tex en av mina vänner vid namn Matilda som tycks kunna varje låt man sjunger på, hon behöver nästan bara höra låten ett par gånger på radion och så vips så kan hon den bara så där...
*Suck*

Iallafall tillbaks till "Father and Son", som jag sa så sitter jag och lyssnar på den nu och jag försöker nu lära mig den genom att följa mitt eget första steg i listan "Emmas sätt att lära sig en låt", som då är att lyssna på den på youtube och ha lyrics till låten.
Men den som nu är snabbtänkt har nu redan räknat ut att jag lite smått gett upp eftersom jag sitter och skriver blogg i stället för att som det var tänkt, titta på låtens text på youtube.

Min tanke på anledningen till att lära mig låten, förutom att det helt enkelt är kul att lära sig den är faktist att jag tänker mig sjunga den här låten på en sån här "film scen" när det sitter ett antal människor som sitter tillsammans och bara umgås (utomhus!)( inte för många) som sitter i

Alternativ 1: I en halv cikel typ och tittar ut över någonting.

eller

Alternativ 2: I en cirkel runt en eld.

Det ska helst oxo vara någon som har en gitarr.
I ett sånt läge vill jag kunna den här låten.

"Father and son" :

Father
Its not time to make a change,
Just relax, take it easy.
Youre still young, thats your fault,
Theres so much you have to know.
Find a girl, settle down,
If you want you can marry.
Look at me, I am old, but Im happy.

I was once like you are now, and I know that its not easy,
To be calm when youve found something going on.
But take your time, think a lot,
Why, think of everything youve got.
For you will still be here tomorrow, but your dreams may not.

Son
How can I try to explain, when I do he turns away again.
Its always been the same, same old story.
From the moment I could talk I was ordered to listen.
Now theres a way and I know that I have to go away.
I know I have to go.

Father
Its not time to make a change,
Just sit down, take it slowly.
Youre still young, thats your fault,
Theres so much you have to go through.
Find a girl, settle down,
If you want you can marry.
Look at me, I am old, but Im happy.
(son-- away away away, I know I have to
Make this decision alone - no)
Son
All the times that I cried, keeping all the things I knew inside,
Its hard, but its harder to ignore it.
If they were right, Id agree, but its them you know not me.
Now theres a way and I know that I have to go away.
I know I have to go.
(father-- stay stay stay, why must you go and
Make this decision alone? )


Kommentarer
Postat av: Emilia

Åhh, jag älskar den här låten!

Juste, nu när du nämner det här med att umgås lite så tänkte jag att det hade vart mysigt att samla ihop lite folk till en minijulafton eller nått. Det var länge sen tycker jag! På tal om ingenting alltså...Haha :)

2009-10-26 @ 18:29:33
URL: http://majungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0